Alla inlägg under februari 2012

Av Jessica - 29 februari 2012 21:11

Jag har möblerat om ja. Har med andra ord spenderat kvällen genom att kånka omkring bigass möbler. Hej hej ryggskott! Närååå, så tungt var det inte. Men nu kommer vi till den stora frågan; blev det bra? Och jag kan faktiskt inte bestämma mig på den fronten. Jag tror det, men jag måste nog känna efter lite först. =)


Annars då? Ja nä, inte mycket nytt. Det är sol och varmgrader på dagarna nu. Och tänk vad mycket gladare och piggare jag blir av det. Helt fantastiskt! Hoppas både vädret och humöret håller i sig...


/J


Nämen nu fick jag ju en till ommöbleringsidé. Måste jag testa imorron. =)

Av Jessica - 27 februari 2012 17:44

Ja om inte måndagar är lite av en skitdag så säg! Har aldrig gillat måndagar och kommer aldrig att göra. Har försökt få tag på min handläggare på Arbetsförmedlingen ett tag nu men har inte fått nå svar. Och det var inte så konstigt för ajg har tydligen fått en ny handläggare. Häpp! Kan ju vara bra att få veta det INNAN man försöker boka tid. Rätt telefonnummer och mail spelar rätt så stor roll när man försöker få tag på en person.


Väldigt festsugen är jag också. Känner för en redig dyngfylla! Men inte med vilka som helst. Nä det ska vara i Enköping och med min bästis såklart. Det var inte så längsen vi festade och vi hade väldigt roligt. Men det gör ju att man blir ännu mera sugen på fest. =) Syskonfest funkar också och det var fan längsen. Iaf en lyckad sådan.....


Malen är död också! Jag mosade den så hårt att tummen höll på att gå av. Så nu är den väck och jag kan äntligen slappna aaaaaaav.


/J

Av Jessica - 26 februari 2012 00:18

Stör mig lite extra mycket på Facebook idag känner jag. Som tex, vad är menigen med följande status:


"Trött."


Jaha?! Personen i fråga är trött. Så intressant. Men visst, man får skriva precis vad man vill i sin egen status. Men om man nu känner att man vill dela med sig av varenda liten aspekt av sitt liv så kan man väl åtminstone kosta på sig ett "JAG ÄR" innan "trött". Inte så jobbigt kan jag tycka.


Men det värsta av allt är när någon skriver en status bara för att få massa frågor och kommentarer. Typ som; " 5 dagar kvar!! =D=D". Folk kommenterar då och frågar vad som ska hända och svaret blir "Det kan jag inte säga ;-)".  Skriv vad fan det handlar om eller skriv inget alls!! Det är sååå löjligt. Men det bästa av allt är ju om en sån status inte får en enda kommentar eller gillande. Statusen bara hänger där ute utan att en enda jävel bryr sig. HAHAHA! Det är skadeglädje och humor på hög nivå!   


/J

Av Jessica - 24 februari 2012 21:08

Jag har en mal i lägenheten!! FY FAN!! Den fladdra upp framför näsan på mig och sen såg jag inte var den tog vägen. Den kan alltså dyka upp var som helst, när som helst. GIllar verkligen inte såna fladdriga oförutsägabara saker! *sitter på helspänn*


Jag ska dessutom klara av fredagarna framöver UTAN mitt kära På spåret. Katastrof! Får sitta och kolla på pissiga The Voice istället... Men en fredagstradition bestär iaf, min godisskål. Och jäklar a nåda vad gott det var!


Pratade med min bästis idag också. Finns ingeting som piggar upp tillvaron som lite tjöt med henne.    Såg nu när jag la till hjärtat att det finns en självmords-smiley som skjuter sig i munnen. Vad osmakligt.


Var ned på stan idag också och postade en lite present till min brorsdotter. Tösabiten fyller hela 13 år på måndag! Herregud! Och jag som inte har blivit en dag äldre.....


/J

Av Jessica - 22 februari 2012 23:40

Sååå, nu känner man sig som människa igen. Dom långa naglarna är borta! Det är inte mycket jag vet säkert här i livet. Men att långa naglar och höga klackar inte är min grej är jag stensäker på! Det finns ingenting som kan få mig så obekväm som långa naglar och klackar, känner mig som en transa. Och inte en vacker sådan...


För övrigt så har mina drömmar dom senaste 5 nätterna på något sätt innehållt någon form av sex. Fattar inte vad det är med mig! Är dessutom ständigt sugen på choklad och går omkring och är lite småkåt mest hela tiden. Jag har en teori om att det kan vara någon slags biologisk reaktion på att jag inte käkar p-piller längre. Att jag har så kallat "öppet mål" nu för tiden. Det är vad jag tror. Kroppen gör sig helt enkelt beredd på att bli med barn. Å vad besviken den kommer bli...







Av Jessica - 21 februari 2012 23:22

 Det här är världens bästa låt någonsin.


   Ulrich Schnauss – Nobody’s Home   


När jag hör en riktigt bra låt så sprider sig en varm känsla över hela ryggen och i hela magen. Den här låten är den känslan gånger 100! Det är helt fantastiskt att musik kan beröra på det sättet och att lilla jag får uppleva det.



Av Jessica - 20 februari 2012 21:34

Som ni ser i min lilla presentation så är jag alltså lesbisk, gay, flata eller vad man nu vill kalla det. Det var inte så längesen jag kom ut för vänner och familj, typ 3 månader bara. Och det var inte så lång tid innan det som ljuset gick upp för mig. Dejtat killar har jag gjort och hånglat runt en del kan man väl säga utan att överdriva. Och så låg jag i sängen en natt och funderade. Varför känns det fel? Varför kan jag inte njuta av sex? Till slut kom jag på det. Jag gillar inte snoppar!! Dom är läskiga och äckliga och jag vet inte vad jag ska göra med dom. Jag vill ju vara med tjejer.


Så gick mitt "uppvaknande" till. Men självklart gick det ju inte så lätt. Efter det så följde ju massa funderingar och omställningar. Det jag har föreställt mig sen jag var liten är ju man, barn och hus. Nu fick jag göra om det till FRU, barn och hus. Och när jag väl hade gjort så kändes det som det mest naturliga i hela världen. Och det kändes så skönt att hitta mig själv. Tjejer är mycket snyggare än killar och det är en tjej jag vill ha!


Dessutom så är det billigare att vara flata. No more p-piller! Haha! Tog faktiskt mitt sista piller i fredags så nu är det bara att vänta på att första mensen på typ ett år ska komma. Undrar hur lång tid det tar för maskineriet att komma igång? Är väl inte jättesugen på att ha mens igen. Men va fan, nåt ska man ju ha att skylla på om man inte är så sugen på att ligga. Hehe... För brudar kan vara mins lika påstridiga som killar. Var så säkra gott folk!


 

Av Jessica - 20 februari 2012 15:39

Ja, eftersom jag en lika teknisk som en jädra gnu så fick jag inte riktigt till designen på bloggen som jag ville. Men det blev ganska fint ändå. Så det får duga, som flickan sa.


Arbetslös som jag är så sitter jag här i soffan en måndageftermiddag utan att ha gjort ett vettigt handtag på hela dagen. Det är helt fantastikt vad man blir lat av att inte göra någonting. Men det är väl så att har man all tid i världen att tex diska så kan man ju skjuta upp det precis hur många gånger man vill.


Med dom orden så kanske det är dags att ta tag i min pundarkvart till lägenhet. Nej, men vänta. Det är ju Top Model om 5 min.Jag kan städa seeeeeen vettja.   


/J

Presentation


30-årig nässprayspundare som starkt ogillar mitt jobb. Älskar klänningar och tycker att dumma människor i grupp är det läskigaste som finns. Skriver om livet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards