Alla inlägg under maj 2012

Av Jessica - 30 maj 2012 01:07

Tjolahopp, vilket bra humör jag är på! Förutom det gamla vanliga så har jag verkligen ingenting att klaga på. Ska ju som sagt iväg på lite galej på lördag och det ska bli grymt kul. Men en stor del av nöjet med det hela är ju också dagarna innan, dvs nu typ. Man funderar på kläder, testar frisyrer, funderar på vad man ska dricka, gör lite småärenden och gör lägenheten fin. Det är ju alltid jag som åker på att ha förfest och då måste det vara städat och fint. Så själva förberedelserna är en del av hela grejen, om ni fattar vad jag menar. Känns som att jag bara svamlar......


Att slingra mig ur från åka till Gbg och HBTQ-festivalen gick ju fantastiskt smidigt eftersom det visa sig att jag inte ens hade råd att åka. Iaf inte om jag vill ha pengar över till att åka hem i juni, och det vill jag ju. Så då slapp jag komma på någon ursäkt för det. Gött att inte ha något planerat för veckan. Kan bara ta det lugnt och vänta in helgen.


Tjofräs!

Av Jessica - 24 maj 2012 17:23

SOMMAREN ÄR HÄR!! Jäklars vad skönt det är med sommarvärme. Jag blir lycklig ända in i ben och märg! =)  Har kommit igång med mina promenader igen och det underlättar avsevärt att kravla sig ut när det är varmt och skönt ute. Men idag upptäckte jag att det var lite FÖR varmt för en promenad mitt på dagen. Aldrig blir man nöjd......


I måndags var jag och köpte biljett till Avslutningsbalen på kåren. Låter mycket mer fancy än vad det är. Är väl som en vanlig sittning, bara att man klär upp sig lite mer. Dresscode är kostym/finklänning. Och det är där mitt lilla problem kommer in. Helst så skulle jag vilja ha kostym, men det känns inte riktigt aktuellt att köpa en när jag måste panta burkar för att ha råd med mat. Så då återstår finklänning som alternativ. Vad som nu menas med det har jag ingen aning om. Jag är inte särsklit "fin" av mig. Och speciellt inte när det vankas fest. Då vill man ju vara bekväm, snygg och kanske sexig om man har tur. Men inte fiiiiin!  Nåväl, får väl hitta nån slags kompromiss. Kan bara inte förstå vad det är som är fel med jeans och linne.....

Av Jessica - 19 maj 2012 01:02

Här sitter jag i godan ro och letar efter och lyssnar på lite go ny musik. Och som en KÄFTSMÄLL så dyker den här låten upp:

Mattias Tell – 21 gram 


När låten gick igång så var det som att trycka på nån slags gråtknapp och tårarna börjar rinna på mig. Jag vet inte själv vad, men det är nånting med låten och hans röst som påverkar mig enormt! Det är så vackert.




En annan låt som jag blev fullkomligt hypnotiserad av är en cover på min komma ut-låt.


 

Älskar gitarrspelet och när refrängen kommer är det gråtfest och gåshudsvarning kod röd. Fan vad bra det är!

Här är orginallåten om ni är sugna: Airiel – In Your Room



Fan vad jag älskar att jag blir så påverkad av musik! Och fan vad jag älskar musik!    

Av Jessica - 17 maj 2012 01:59

Åh, vad trevligt det var i lördags! God mat, vin, goa vänner och mycket skratt. Min kompis man är fan sjukt rolig på fyllan alltså. Skratta så jag fick ont i båda magen och ryggen. =D Tror vi satt och drack och tjöta till halv 3 på natten. Vi avhandlade allt från Strindberg till analsex. =) SJUKT bra kväll! Fast jävlar vad paranoid jag blir när jag går hem själv mitt i natten. Höll på att göra i byxan av min egen skugga flera gånger. hahaha!


Inga nya kläder köpte jag heller. *duktig Jessica* Lyckades göra mig själv riktigt sygg med dom paltorna jag hade hemma. Köpte ett sånt här volympowder till håret också och jäklar vad bra det va! Varför har jag inte köpt ett sånt förut?


Annars då? Jo då fan, har inte hänt så mycket nytt. Längtar till Juni och alla fester; HBTQ-festivalen, Kåren. midsommar och Gatufestival. Kommer bli awesome! Är ingenting bestämt än, men supas ska det göras oavsett! Schkål!

Av Jessica - 12 maj 2012 01:04

Tjolahopp!


Tänk att jag är barnsligt uppspelt inför middagen imorron. Tycker det ska bli såå kul att göra sig lite tjusig, äta god mat, dricka lite vin och bara sitta och tjöta. Jä älskart!!


Färgade håret i ikväll också, morgondagen till ära. Men trots att jag frågade om råd på Kicks så lyckas jag bannae mig inte få hela håret rött utan bara utväxten. Misstänker att jag måsta blondera mig först och sen färga rött. Har inte varit blond sen 2007 tror jag så det kan ju vara lite lattjo.


Köpte en duschcreme i veckan som luktar som en blandning av karl och svarta vinbär. Är ju inte så överförtjust i något utav det, så det kan vi ju klassa som årets felköp.


Enligt det där testet jag gjorde på en dejtingsida så består min personlighet tydligen av följande:

56% Känsla

38% Instinkt

6% Förstånd

Trodde att jag var förståndigare än så, men tydligen inte.....   

Av Jessica - 8 maj 2012 23:44

Jaha, här ligger jag i soffan med datorn i knät och väntar på att Sex and the City ska börja. Lyssnar igenom lite ny musik för att se om man kan hitta nå guldkorn.


Funderar också lite på vad jag ska kläda på mig på lördag. För då ska jag nämligen på middag hemma hos en kompis. Min första instikt när jag ska ut eller bort nånstans är att köpa nånting nytt att ha på mig. MEN jag ska verkligen försöka att inte ge efter för det den här gången. För jag HAR ju kläder for fuck sake!


Grejen är den att jag, och säkert många andra, har ju en tanke om hurman vill bli uppfattad att människor. Och har på nät jävla sätt fått för mig att det är mina kläder som avgör detta. Vilket inte är sant. Jag måste sluta förknippa kläder och utseende med mitt värde som person. Det klart att det ska kunna vara kul att bry sig om hur man ser ut,men det får aldrig vara det viktigaste.


Mina vänner bjuder ju MIG på middag inte mina eventuella nya outfit!


Nu fick jag precis sms av min senaste erövring. " Träffas?"  Sex en tisdagkväll? Nä vet nån va! Hahaha!

Av Jessica - 6 maj 2012 23:19

Åh, vad TRRRRÅKIGT det är att nätdejta. Jag orkar inte engagera mig i en bild och text längre. Jag vill träffa riktiga människor och INTE prata om yrke, bostad, intressen och bla bla bla. Det är fan inte viktigt!


Skrev in mig på en ny sida igår och då skulle man göra ett personlighetstest för att få förslag på bra alternativ som matchar mig. Man kunde inte ens söka på andra människor som INTE kanske matcha mig så bra och allt blir bara vetenskap. MEN kärlek ÄR inte vetenskap! Kärlek är kemi, pirr i magen och en KÄNSLA.


SÅ DET SÅ!

Av Jessica - 3 maj 2012 23:12

Men tänk att det blev lite aktivitet på Valborg iallafall. Första uteserveringsfikat vid kanalen med goa vänner. Underbart! Det är ju för trevligt med lite sol och värme. Kontroversiellt, jag vet. Men man måste ju våga sticka ut hakan lite ibland....


Men va fan var det jag skulle skriva nu då? Jag tappa bort mig helt! Det känns som att det är en sån dag idag. Glömmer att köpa paparika när jag ska laga Paprikakyckling och Let´s dance på en torsdag. CRAZY!


Just det, brorsan med familj är ju hemma hos mor och far nu. Vet dock inte om det är ett officiellt eller inofficiellt besök. Det lär man ju bli varse inom en snar framtid. Spännande!  Hemligheter, skitsnack, bråk och lite annat smått å gott, piggar alltid upp.


NOT!!



Presentation


30-årig nässprayspundare som starkt ogillar mitt jobb. Älskar klänningar och tycker att dumma människor i grupp är det läskigaste som finns. Skriver om livet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards